Mai multe ....

vineri, 11 martie 2011

Suferinta - prietenul nedorit?

Joni Eareckson Tada

Focul este un tovaras cu toane. Intr-un moment poate sa fie cel mai bun camarad pe care ti-l poti dori. Si deja in momentul urmator devine un dusman manios.
In urma cu cativa ani am mers la munte cu cortul, in concediu. Asteptasem cu mare bucurie sa stau in serile racoroase langa un foc cald de tabara. Asa ca nu m-a deranjat deloc cand Ken m-a lasat intr-o seara singura si s-a dus sa aduca apa de la parau.
Era o seara minunata si focul din fata mea paraia vesel. Am privit fascinata flacarile galben-albastrui si le-am simtit caldura in obraji. Focul era prietenul meu, aici, in mijlocul unei paduri reci si intunecoase. Dar deodata vantul a inceput sa se inteteascasi toata scena s-a schimbat brusc. Flacarile au inceput sa se inalte amenintatoare si am fost inghitita de un nor de fum inecacios. Neajutorata cum eram, nu am putut sa-mi imping scaunul cu rotile din loc, nici macar nu am putut sa strig dupa ajutor. Am
stat pur si simplu acolo, tusind disperata. Am vazut cu groaza cum flacarile se apropiau tot mai mult de mine, aproape atingandu-mi picioarele. Si eu nu puteam sa fac nimic!
Exact in momentul acela s-a intors Ken. A inteles situatia dintr-o privire si s-a napustit imediat spre mine, ca sa-mi impinga scaunul cu rotile din zona periculoasa. In seara aceea am invatat cat de repede se poate schimba un prieten bun intr-un dusman manios.
La fel este si cu suferinta. Ea ascunde in ea mari posibilitati pentru bine, dar poate la fel de usor sa devina o putere nimicitoare. Suferinta poate sa sudeze familii, sau poate sa le dezbine, sa le faca egoiste si pline de amaraciune. Suferinta poate sa slefuiasca marginile aspre ale unui caracter sau poate sa-l faca si mai dur, si mai colturos.
Cum reactionam noi la suferinta care ne loveste? O folosim - sau ne lasam folositi de ea? Mergem cu ea inaintea lui Dumnezeu - sau incercam sa luptam impotriva ei cu propriile noastre puteri? Suferinta, care arata adesea ca un dusman neinduplecat si plin de amaraciune, poate sa devina un aliat valoros.
Cu ajutorul lui Dumnezeu eu singura decid ce este suferinta pentru min

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu